Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2012

ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΙ ΣΕ ΕΚΑΒ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ......ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΩΜΑ ΔΙΑΣΩΣΤΗ ΕΚΑΒ!



Με αφορμή την εξής δημοσίευση:



Από το γραφείο του Βουλευτή Ευρυτανίας Ηλία Καρανίκα ανακοινώθηκε ότι μετά από επικοινωνία με το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, εγκρίθηκε εκ μέρους της Υπηρεσίας, η παραχώρηση ενός ασθενοφόρου που θα εδρεύει σε περιοχή του δήμου Αγράφων για την εξυπηρέτηση των δημοτών.
Η διαδικασία παραλαβής θα υλοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των απαραίτητων διαδικασιών εκ μέρους του Δήμου Αγράφων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της σχετικής επιστολής, ο βουλευτής θεωρεί ότι υπάρχει δυνατότητα να παραχωρηθεί ειδική άδεια στους οδηγούς του Δήμου ή σε εθελοντικές οργανώσεις ώστε να κινούν το ασθενοφόρο στις περιπτώσεις που υπάρχει ανάγκη καθώς επίσης και ότι στην Ευρυτανία υπάρχει πλεονάζον προσωπικό σε υπηρεσίες το οποίο και θα μπορούσε να εκπαιδευτεί κατάλληλα και να διατεθεί για το σκοπό αυτό.
Με τον τρόπο αυτό καλύπτεται ως ένα βαθμό το κενό στις υπηρεσίας Υγείας που υπάρχει στην Δυτική Ευρυτανία καθώς οι μόνες μονάδες που λειτουργούν στην περιοχή είναι το Κέντρο Υγείας Δυτικής Φραγκίστας και το υπό στελέχωση Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Γρανίτσας, αντιμετωπίζεται το ζήτημα της επείγουσας διακομιδής περιστατικών λόγω της έλλειψης ασθενοφόρων οχημάτων.

Πηγή:  http://www.lamiastar.gr/
 

 Η οποία μας ενημερωνει ότι εγκρίθηκε να παραχωρηθεί η άδεια στην Πυροσβεστική, σε οδηγούς του Δήμου ή σε εθελοντικές οργανώσεις να έχει και να χειρίζεται  ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΣΕ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ  με μη πιστοποιημένους  ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΥΣ από τη σχολή του ΕΚΑΒ  ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ – ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ……


Ολοι οι αδιόριστοι διασωστες – πληρώματα ασθενοφόρου  πρεπει να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας απέναντι σε όλους τους ανειδίκευτους και ημιμαθείς οι όποιοι εξευτελίζουν την επείγουσα προνοσοκομειακη φροντίδα και τον Έλληνα πολίτη ο όποιος ΜΑΤΩΝΕΙ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΠΝΟΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ……Γι'αυτο το λογο  ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να αρχίσουμε να σκεπτόμαστε με τον εξής τρόπο:

ΑΝ Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΑ.... ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΚΑΒ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ..... ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ - ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ...... 


ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΙ ΣΕ ΕΚΑΒ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ......

ΑΔΠΑ. ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ - ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ 





Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Έβαζαν βενζίνη στα αυτοκίνητα τους και τη χρέωναν στα... ασθενοφόρα!

Πρόκειται για δύο γυναίκες υπαλλήλους του ΕΚΑΒ που για ένα χρόνο χρέωναν αλλού την βενζίνη για να γεμίζουν οι ίδιες τα αυτοκίνητα τους...... την παρακάτω δημοσίευση την έχουν αναρτήσει δεκάδες  Blog......  αλλά κανένα δεν γραφει τιποτα για τον βενζινά..................

 

 

Για ένα χρόνο έβαζαν βενζίνη στα αυτοκίνητά τους και τη χρέωναν στα ασθενοφόρα. Οι δύο γυναίκες υπάλληλοι του ΕΚΑΒ, και ο σύντροφος της μίας, γέμιζαν μπιτόνια με βενζίνη σε συμβεβλημένο βενζινάδικο, τα φόρτωναν στο ασθενοφόρο και στη συνέχεια τροφοδοτούσαν με καύσιμα τα αυτοκίνητά τους.

        
Στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας συνελήφθη χθες τα ξημερώματα μία 42χρονη υπάλληλος του ΕΚΑΒ. Η γυναίκα, στη 01:00,  είχε πάρει από το θυρωρείο τα κλειδιά ασθενοφόρου που ήταν σταθμευμένο στον χώρο. Μπήκε σε αυτό μαζί με τον συνομήλικο σύντροφό της και πήγαν σε πρατήριο υγρών καυσίμων στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου στον Πειραιά, στο οποίο εφοδιάζονται με καύσιμα τα ασθενοφόρο της περιοχής του Πειραιά. Έβγαλαν τρία πλαστικά δοχεία και τα γέμισαν με 69 λίτρα βενζίνης αξίας 121 ευρώ, την οποία χρέωσαν στο ασθενοφόρο όχημα, με το οποίο είχαν πάει. Στη συνέχεια η υπάλληλος άδειασε το ένα μπιτόνι βενζίνης στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου της, και τα άλλα δύο γεμάτα στο πορτμπαγκάζ.  Στις 02:30 επέστρεψε το ασθενοφόρο εκεί που το είχε παραλάβει μαζί με τα κλειδιά του.
        
Όπως προέκυψε από την προανάκριση η συγκεκριμένη παράνομη διαδικασία γινόταν τον τελευταίο χρόνο, με την 40χρονη είτε με τον σύντροφό της είτε με 36χρονη συνάδελφό της, χρησιμοποιώντας διαφορετικά ασθενοφόρα, που έπαιρνε με τον ίδιο τρόπο από τον χώρο στάθμευσης του νοσοκομείου ή από τον χώρο στάθμευσης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, έπαιρναν από το ίδιο πρατήριο ποσότητες βενζίνης. Χρέωναν βέβαια την προμήθεια των καυσίμων στα ασθενοφόρα, και μοιράζονταν την βενζίνη. Σε κάθε παραλαβή βενζίνης υπέγραφε χρησιμοποιώντας ονόματα συναδέλφων της που είχαν βάρδια κατά την ώρα παραλαβής των καυσίμων, ώστε να μην γίνει αντιληπτή.
        
Η 40χρονη και ο σύντροφός της, έμαθαν ότι έγινε αντιληπτή η απάτη και κλοπή των καυσίμων και παρουσιάστηκαν μόνοι τους στο τμήμα Ασφαλείας Νίκαιας όπου και συνελήφθησαν.  Στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου της βρέθηκαν και κατασχέθηκαν το άδειο δοχείο αλλά και τα δύο γεμάτα μπιτόνια βενζίνης. Το ζευγάρι με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε εναντίον τους για απάτη κατά συναυτουργία και πλαστογραφία οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά, ενώ αναζητείται και η άλλη υπάλληλος. 



Πηγη: http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=123885&catid=3







Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

ΑΓΝΟΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ -ΠΛΗΡΩΜΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΥΣ ΣΤΟ ΕΚΑΒ ΜΕ ΤΟ ΓΑΝΤΙ...



Στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων την 15-09-2011 ο κ. Λαμπρόπουλος Ιωάννης Βουλευτής Μεσσηνίας

   Απονέμοντας τα εύσημα στο προσωπικό του ΕΚΑΒ για τις θυσίες που καταβάλλουν κάθε μέρα, με αυταπάρνηση και με κίνδυνο της ζωής τους ξεπερνώντας ακόμα και τα υλικοτεχνικά εμπόδια .
Πρότεινε λύσεις για την βελτίωση και την αποτελεσματικότερη λειτουργία του ΕΚΑΒ, προσκαλώντας τους γενναιόδωρους επιχειρηματίες της χώρας μας για δωρεά, επικρίνοντας τους    ''' τηλεοπρόβλητους ευεργέτες ''' που αποσκοπούν αποκλειστικά στην προσωπική τηλεπροβολή τους και στην φοροαπαλλαγή των τεράστιων επιχειρηματικών κερδών τους μέσω των δωρεών .




ΔΕΙΤΕ ΤΟ  VIDEO 

{14ο} Σκανδαλο με ασθενοφορα ΕΚΑΒ-Ερρικος Ντυναν



ΠΗΓΗ: http://www.youtube.com/watch?v=Cc0AINc_TTw&feature=player_embedded

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ - «Έχεις λεφτά σώζεσαι, δεν έχεις πεθαίνεις» : ΜΝΗΜΟΝΙΟ 2

  Τι μας περιμένει στην Υγεία μετά την ψήφιση του μνημονίου 2!

 

 

Φάρμακα με το σταγονόμετρο, νοσοκομεία υπό διάλυση, γιατροί εξαντλημένοι αλλά και υπηρεσίες υγείας για λίγους και πλούσιους αναμένεται να είναι...
το νέο σκηνικό που θα διαμορφωθεί στην Υγείας μετά την ψήφιση του PSI και του μνημονίου 2.
«Έχεις λεφτά σώζεσαι, δεν έχεις πεθαίνεις», κάπως έτσι φαίνεται ότι θα διαμορφωθεί η εικόνα από δω και πέρα στον τομέα της υγείας για τους κοινούς θνητούς καθώς τα νέα μέτρα θα επιβάλουν μεγαλύτερη συμμετοχή στα έξοδα για τους Έλληνες ώστε να διατηρήσουν την υγεία του.

Τα φάρμακα κόβονται κατά τουλάχιστον 1 με 1,5 δις ευρώ γεγονός που σημαίνει ότι θα πρέπει να αγοράζουμε περισσότερα με χρήματα από την τσέπη μας. Εκτός αυτού και οι συνταγές που θα δίνονται από τους γιατρούς θα είναι με το …σταγονόμετρο καθώς μπαίνει πλαφόν στον αριθμό των φαρμάκων που θα μπορούν να χορηγούν.


Στα νοσοκομεία λιγοστεύει μέρα με την ημέρα το προσωπικό καθώς δεν αντικαθίστανται οι συνταξιοδοτήσεις και οι αποχωρήσεις. Εκτός αυτοί λιγοστεύουν και οι γιατροί καθώς ελέω τρόικας παγώνουν οι προσλήψεις.


Και τα υλικά όμως θα είναι περιορισμένα στα νοσοκομεία τόσο αυτά για τις επεμβάσεις όσο και τα υλικά καθημερινής χρήσης καθώς μαχαίρι πέφτει πλέον και στις αγορές προκειμένου να περιορισθούν οι δαπάνες.


 ΠΗΓΗ:http://www.tro-ma-ktiko.blogspot.com/2012/02/2_2991.html

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΚΑΒ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΠΛΗΡΩΜΑ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ



Οι «μηχανόβιοι» διασώστες του ΕΚΑΒ ανταποκρίνονται σε 30 κλήσεις περίπου την ημέρα σπεύδουν να ανταποκριθούν σε επείγοντες ιατρικές κλήσεις και να επέμβουν τα κρίσιμα πρώτα λεπτά ενός περιστατικού.
Όταν το ασθενοφόρο μπορεί να φτάσει σε 45 λεπτά στο σημείο, οι μοτοσικλετιστές του ΕΚΑΒ δεν χρειάζονται περισσότερο από 4. 
Ανά ζεύγη φτάνουν στο σημείο με τις μηχανές που φέρουν ειδικό ιατρικό εξοπλισμό για να αντιμετωπίζουν επείγοντες ιατρικές κλήσεις. Τροχαία ατυχήματα, καρδιολογικά περιστατικά και εγκεφαλικά είναι τα πιο συνηθισμένα περιστατικά στα οποία καλούνται να επέμβουν.


ΔΕΙΤΕ ΤΟ  VIDEO

 

























ΠΗΓΗ:http://www.youtube.com/watch?v=O4QrcxaClMU&feature=related

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελληνική πόλη κράτος μεταξύ των άλλων διευκολύνσεων που παρείχε στο σώμα των πολιτών συμπεριλαμβάνονταν και η δωρεάν παροχή ιατρικής περίθαλψης.
Δημόσιοι γιατροί αμείβονταν από τις τοπικές κυβερνήσεις συνήθως σε ετήσια βάση με σκοπό να προσφέρουν τις απαιτούμενες ιατρικές θεραπείες στους κατά περίπτωση ασθενείς.




Η παροχή της δημόσιας ιατρικής πρόνοιας θεωρούνταν ως κάτι δεδομένο για τους νομοθέτες. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει αποδεικτικό στοιχείο πως οφείλεται στο νομοθετικό έργο του Σόλωνα, γεγονός που συνηγορεί στην αρχαιότερη θέσπιση του θεσμού. Οι γιατροί αναφέρονται από τον Όμηρο ως ειδική κατηγορία ανθρώπων (Homer, Odyssey, xvii,382-384) ενώ στον Πλάτωνα κατατάσσονται στην πεζή κατηγορία των τεχνιτών (Plato, Gorgias,445b).
Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης διασώζει μία διαταγή του νομοθέτη Χάροντα ο οποίος είχε διατάξει όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιώτες να δέχονται τις φροντίδες γιατρού αμειβομένου με δημόσια έξοδα (Diodorus Siculus, xii.13). Για την περίπτωση της Αθήνας των κλασσικών χρόνων έμμεση πληροφόρηση παρέχεται από τα έργα του Αριστοφάνη.
Ο Δικαιόπολης στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Αχαρνείς» παροτρύνει τον φτωχό και τυφλό αγρότη να επισκεφτεί τον διάσημο χειρούργο Πίτταλο ( Aristophanes, Acharnians 1027-1032) ενώ στο έργο «Σφήκες» είναι ο μισολιπόθυμος Λάμαχος που ζητάει έναν δημόσιο χειρουργό (Aristophanes, Wasps 1432). Σχολιαστές αναφέρουν πως ο «δημόσιος χειρουργός» εκλέγονταν με δημόσιες μεθόδους και πρόσφερε ιατρικές υπηρεσίες χωρίς πληρωμή (Suidas s.v, Scholiast ad Aristoph. Acharn. 1030).
H αναφορά στην ειδική αυτή κατηγορία γιατρών γίνονταν με τους ακόλουθους όρους : Ο δημόσιος ιατρός, ο δημοσιεύων ιατρός, ο δημοσιεύων, ο ιατρός. Στους Ρωμαϊκούς χρόνους γίνονται γνωστοί με την ορολογία «αρχίατροι».
Ο ετήσιος μισθός ενός δημόσιου ιατρού στις πόλεις της Κλασσικής Ελλάδος πρέπει να κυμαίνονταν περίπου στις 500 δραχμές, στους επόμενους αιώνες η αμοιβή τους αυξήθηκε σε αστρονομικές πληρωμές π.χ ο Ασκληπιάδης από την Πέργη τον 2ο π.Χ αιώνα λάμβανε 1000 δραχμές από την αιγιακή πόλη της Σελεύκειας στην Παμφυλία. Σε αρκετές περιπτώσεις οι δημόσιοι γιατροί δημιουργούσαν περιουσίες όπως ο γιατρός των Δελφών Φίλιστος ο οποίος πρόσφερε τον 3ο π.Χ αιώνα ως δωρεά στην γενέτειρα του Κω το ποσό των 4.000 δραχμών για την κάλυψη στρατιωτικών δαπανών.
Αρχικά το «Ιατρείον» τους πρέπει να ήταν ένα μικρό δωμάτιο με ιδιωτικό εξοπλισμό, στην εποχή του Γαληνού (2ος μ.Χ αιώνας) όμως τα απλά δωμάτιο είχαν μετατραπεί σε μεγάλα κτήρια εξοπλισμένα από κρατικά κονδύλια. Οι γιατροί, μέχρι την δημιουργία των μεγάλων νοσοκομείων (κυρίως στρατιωτικών) επισκέπτονταν τους ασθενείς στο σπίτι.
Αυτοί που καλούνταν να επιλέξουν ιατρούς στις δημόσιες θέσεις της πόλης τους δεν ήταν άλλοι από τους κατοίκους μέσω άμεσης ψηφοφορίας. Ο υποψήφιος ιατρός δεν είχε παρά να πείσει τους ψηφοφόρους για τα μοναδικά χαρίσματα του και τις εξαιρετικές του ικανότητες. Αυτό όμως δεν σήμαινε πως ο εκλεγμένος ιατρός θα ήταν και ο πιο άριστος ή καλύτερος από ιδιωτικούς γιατρούς. Σύμφωνα με τον Πλάτωνα οι υποψήφιοι γιατροί για τα δημόσια αξιώματα έπρεπε πριν τις εκλογές να δικαιολογήσουν με το καλύτερο τρόπο την υποψηφιότητά τους προκειμένου να εκλεγούν (Plato,Gorgias, 514d) ενώ σε άλλο σημείο του έργου ο Σωκράτης έχοντας επισημάνει τον ενδεχόμενο κίνδυνο από μία τέτοια υποκειμενική εκλογή υποστηρίζει πως ακόμα και ένας νομικός με την κατάλληλη ομιλία μπορούσε να εκλεγεί στο αξίωμα αυτό (Plato, Gorgias, 456b).
Σε κάθε περίπτωση όμως οι ψηφοφόροι γνώριζαν πως σε αυτούς πέφτει η ευθύνη της εκλογής του κάτι που δεν το αφήνει ασχολίαστο ο Ξενοφώντας (Xenophon Cyropaedia I,6,15).Σε ανάλογο σχολιασμό προχωρεί και ο Κυνικός Φιλόσοφος Τέλης ο οποίος στο έργο του «Περί φυγής» χωρίς υπεκφυγές φορτώνει την ευθύνη της όποιος λανθασμένης εκλογής (όνειδος) δημόσίου γιατρού στους ψηφοφόρους .


Οι γιατροί ήταν παρόντες σε όλες τις δημόσιες εκδηλώσεις όπως σε γιορτές και κυρίως σε αθλητικούς αγώνες ώστε να μπορούν άμεσα να περιθάλψουν αποχωρούντες με τραυματισμό αθλητές. Επίσης οι δημόσιοι γιατροί είχαν ειδικά καθήκοντα όπως την ιατρική επίβλεψη των ομάδων των «Εφήβων» κατά την περίοδο της στρατιωτικής τους εκπαιδεύσεως και θητείας θητείας. Όλες οι ομάδες των «Εφήβων» είχαν στρατιωτικούς δημόσιους γιατρούς (Ιnscription I.G ii/iii, 2237, A.D. 230-235) ένας διαχρονικός θεσμός που ισχύει και σήμερα σε κάθε οργανωμένο στρατό. Αναφορικά με την σημασία των στρατιωτικών γιατρών οι Έλληνες ήδη από την Ομηρική εποχή είχαν αντιληφθεί τις αναντικατάστατες υπηρεσίες τους και για τον λόγο αυτό τους είχαν απαλλάξει από καθημερινές αγγαρείες και πολεμικές συγκρούσεις ώστε να αφοσιωθούν στο έργο της αποκατάστασης ( Diodorus Siculus, iv,71). Οι γιατροί τόσο οι δημόσιοι όσο και οι ιδιωτικοί ήταν οργανωμένοι σε συλλόγους γύρω από την λατρεία του Ασκληπιού. Στην Αθήνα το ιερό του Ασκληπιού βρίσκονταν στην νότια πλευρά της Ακρόπολης.
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο ο δημοφιλέστερος ιατρός πριν τον Ιπποκράτη ήταν ο Δημοκήδης ο Κροτωνιάτης (Herodotus,iii,131). Αρχικά μετοίκησε στην Αίγινα και το δεύτερο χρόνο της παραμονής του στο νησί έλαβε το αξίωμα του δημόσιου γιατρού λόγω της αναγνώρισης των δεξιοτήτων του από τους ντόπιους. Τον τρίτο έτος τον προσέλαβαν ως κρατικό ιατρό οι Αθηναίοι προσφέροντας του αντίστοιχο μισθό. Στην συνέχεια ο τύραννος της Σάμου Πολυκράτης στο κλίμα αντιζηλίας των Ελληνικών πόλεων προσέλαβε τον Δημοκήδη με ετήσιο μισθό δύο ταλάντων το χρόνο. Η λαμπρή αυτή επαγγελματική σταδιοδρομία του Δημοκήδη τον κατέστησε τον δημοφιλέστερο ιατρό του Ελληνικού κόσμου και προσέδωσε στην γενέτειρα του την υστεροφημία πως προσφέρει τους καλύτερους γιατρούς.
Πολλοί είναι οι γιατροί που στα πλαίσια του επαγγέλματος τους δεν δίστασαν να ταξιδέψουν σε όλα τα μήκη και πλάτη του Ελληνικού κόσμου προκειμένου να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, αρκετές φορές μάλιστα κάτω από αντίξοες συνθήκες στις οποίες ανταποκρίθηκαν με αξιοζήλευτο πνεύμα αυταπάρνησης. Ο ιατρός Δαμιάδας από την Σπάρτη, υπηρέτησε μετά από ψηφοφορία ως δημόσιος γιατρός στην πόλη του Γυθείου για δύο έτη επιδεικνύοντας αταλάντευτη προσωπική και επαγγελματική συμπεριφορά. Όταν η πόλη του Γυθείου λόγω κακής κατάστασης των οικονομικών της δεν μπορούσε να συγκεντρώσει την απαιτούμενη ετήσια μισθοδοσία, ο Δαμιάδας αρνήθηκε να πληρωθεί για τον έτος αυτό. Για αυτήν την αυτοθυσία του η πόλη τον τίμησε με τους τίτλους του «Πρόξενου» και του «ευεργέτη». Ο Μενόκριτος o Σάμιος υπηρέτησε την πόλη της Καρπάθου για 20 χρόνια (Ιnscription,Ι.G. xii,i,1032,second century B.C.).
Πριν από αυτό πρόσφερε αμισθί τις υπηρεσίες του στην πόλη της Ρόδου. Μεγάλη ήταν και η ευεργεσία του στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Κω όπου μεταξύ άλλων ανδραγαθημάτων κατά την πολιορκία της πόλης από τον Φίλιππο Έ (Polybius, iii, 2, 8;Appian,Macedonica,4) o Μενόκριτος από ανιδιοτέλεια ορμώμενος και με δικά του προσωπικά έξοδα περιέλθαπτε ασταμάτητα από το πρωί μέχρι το βράδυ τους τραυματισμένους συμπολίτες του. Στην Λαμία, ο Μητρόδωρος υιός του Ανδρομένη βοήθησε όλους όσους του ζήτησαν βοήθεια χωρίς να λάβει πληρωμή (Inscription.I.G. ix,ii,69,second century B.C).
O Απολλώνιος ο Μιλήσιος παρόλο που δεν ήταν δημόσιος γιατρός προσφέρθηκε να υπηρετήσει ως τέτοιος στην νήσο Τήνο σε μία δύσκολη για την πόλη περίοδο και συμφώνησε να μην δεχθεί μισθό για τους πρώτους έξι μήνες. Αλλά και όταν μία νέα συμφορά (λοιμός) ακολούθησε το νησί δεν το εγκατέλειψε αλλά συνέχισε με αυτοθυσία και ανιδιοτέλεια να θεραπεύει και να ανακουφίζει (Inscription.I.G.XII,V,824,189-167 B.C). Ο ιατρός Ερμείας από την Κω θα εξέπληξε τους πάντες με την αυτοθυσία του να ανακουφίζει πληγωμένους στρατιώτες και από τα δύο μέτωπα στο πόλεμο που ξέσπασε μεταξύ της Γόρτυνας και της Κνωσού στα τέλη του 3ου αιώνα π.Χ.
Οι πόλεις ανεγνώριζαν την προσφορά τους και τους τιμούσαν ανάλογα. Τα δώρα που τους έκαναν ήταν τόσο υλικά π.χ στέμμα από χρυσό, λάδι όσο και δώρα τιμής π.χ πολιτογράφηση και τιτλοδοσία όπως «πρόξενος» και «ευεργέτης». Η πόλη της Ελάτειας στην Φωκίδα, σε ανάμνηση και σε ένδειξη ευγνωμοσύνης προς το πρόσωπο του γιατρού Ασκληπιόδωρου από την Κω, έδωσε προνόμια σε όσους γιατρούς που το όνομα τους άρχιζε με τα αρχικά Ασκλ-.Ο Ασκληπιόδωρος όχι μόνο είχε βοηθήσει τους αρρώστους της Ελάτειας αλλά και είχε δώσει μία σειρά δημόσιων διαλέξεων περί κανόνων δημόσιας υγείας ( Supplementum Epigraphicum Graecum,III,416,second century B.C).Oι Δελφοί το 235π.Χ θα απαλλάξουν τον ιατρό Φίλιστο και στους απογόνους του από οποιαδήποτε φόρους μεταξύ αυτών συμπεριλαμβανομένου και του φόρου για την Υπηρεσία Υγείας (Sylloge Inscriptionum Graecarum, ed.W.Dittenberger, 437,c.263 B.C). Η απαλλαγή αυτή κρίθηκε αναγκαία ως ένδειξη ευγνωμοσύνης στις πολύτιμες υπηρεσίες του ιατρού των Δελφών που πρόσφερε ανεξαιρέτως τόσο σε ντόπιους όσο και σε προσκυνητές (inscription.S.I.G.,538,C.216-215 B.C). Στον Ισθμό ο δήμος της πόλης θα τιμήσει τον δημόσιο γιατρό Σάτυρο (Inscriptions of Cos 409,second sentury B.C)
Οι Έλληνες γιατροί λόγω του πνεύματος ανιδιοτέλειας και της υψηλής αίσθησης καθήκοντος πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους σε όσους τις χρειάζονταν, βοηθούσαν ανεξαιρέτως όλες τις κοινωνικές και οικονομικές κατηγορίες ανθρώπων. Οι σκλάβοι ήταν ενταγμένοι και αυτοί στο πρόγραμμα ιατρικής βοήθειας. Για αυτούς το αφεντικό τους έπρεπε να πληρώσει έναν ειδικό φόρο, «τα ιατρικά».Η τιμητική στήλη στο δήμο του Γυθείου προς τιμή του Δαμιάδη εγκωμιάζει την προσφορά του η οποία κατευθύνονταν σε όλους αδιάκριτα καθώς περιέλθαπτε φτωχούς , πλούσιους, σκλάβους και ελεύθερους (inscription. I.G.v,i,1145, c.70 B.C).Ο Πλάτωνας άφηνε απλά την ευθύνη των σκλάβων στα αφεντικά τους χωρίς να σχολιάσει κάτι παραπάνω (Plato,Laws,720 b-e).
Η δράση τους ξεπερνούσε την ανθρώπινη φυλή και επεκτείνονταν και στα ζώα, κυρίως τα οικόσιτα. Ο Μητρόδωρος αναφέρεται από τους κατοίκους της Λαμίας και ως «υπίατρος». Από πάπυρους της Ελληνιστικής Αιγύπτου γίνεται γνωστός ένας ειδικός φόρος που αποσκοπεί στην πληρωμή του «ιππιατρικόν» (Pap.Hideh,45,257-256 B.C) ενός φόρου που η ύπαρξη του συνεχίστηκε μέχρι τον 4ο τουλάχιστον αιώνα (Pap.Oxyrhynchus, 92,A.D. 335).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον άξιο αναφοράς αποτελεί η περίπτωση της Ελληνιστικής Πτολεμαϊκής Αιγύπτου. Λόγω της διογκωμένης γραφειοκρατίας του κράτους κάθε κίνηση των δημοσίων ιατρών ορίζονταν με λεπτομέρειες βάση πρωτοκόλου.Ο δημόσιος ιατρός θα έπρεπε αρχικά να δράσει σύμφωνα με τις γραπτές υποδείξεις των συναδέλφων του οι οποίες λειτουργούσαν ως οδηγοί αντιμετώπισης ασθενειών. Στην περίπτωση που παρόλο την τήρηση των οδηγιών και την κατάλληλη θεραπεία, ο ασθενής απεβίωνε ο ιατρός απαλλάσσονταν από περαιτέρω αναζήτηση ευθυνών για λάθος χειρισμούς. Σε αντίθετη περίπτωση ο ιατρός διώκονταν με ανάλογες κατά περίπτωση κυρώσεις (Diodorus Siculus,i, 82; 12).ο Αριστοτέλης αναφέρει πως ο γιατρός μπορούσε να δράσει κατά βούληση μονάχα μετά το πέρας τριών ημερών αγωγής σύμφωνης με τις υπάρχουσες γραπτές οδηγίες. Μετά το χρονικό αυτό διάστημα αν η αγωγή δεν είχε φέρει κανένα ορατό αποτέλεσμα μπορούσε να ακολουθήσει την δική του προσωπική θεραπεία (Aristotle,Politics,1286a).
Στην Αίγυπτο ο υπουργός που είχε επωμιστεί την ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας δημόσιας υγείας έφερε το τίτλο ο «επί των ιατρών» όπως για παράδειγμα ο Χρύσερμος από την Αλεξάνδρεια,γιός του Ηρακλείτου και εξ αίματος συγγενής του Βασιλέα Πτολεμαίου VI

ΠΗΓΗ: http://www.koryvantes.org/koryvantes/showMeleti.jsp?key=1373

[Inscription.Orientis Graeci Inscriptiones Selectae (O.G.I.S),104, reing of Ptolemy VI (I81-146) B.C from Delos]. [Κατσίκης  Δημήτριος, πηγή]

Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ Ε.Σ.Υ ΚΑΙ Η ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ

Εθνικο Συστημα Υγειας

ΟΙ ΠΛΗΓΕΣ ΤΟΥ Ε.Σ.Υ. ΠΟΥ ΜΑΤΩΝΟΥΝ

 

Ούτε έναν, ούτε δύο, ούτε τρείς. Έξι μήνες χρειάζεται να περιμένει κάποιος για να κάνει έναν απλό υπέρηχο στο Σκυλίτσειο νοσοκομείο.
Και αν μέχρι τότε ο ασθενής ταξιδέψει για τους ουρανούς και γίνει αγγελούδι,  σιγά μη βρεθεί ο υπεύθυνος και λογοδοτήσει για αυτό. 
Άντε το πολύ, πολύ κάποιοι να του ζητήσουν συγγνώμη μετά θάνατο.
Δυστυχώς αυτό δεν είναι ένα κακόγουστο αστείο, στην υγεία άλλωστε δεν χωράνε αστεία.
Είναι η σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά αυτοί που καταφεύγουν στα δημόσια νοσοκομεία.
Και αυτός βέβαια που ακόμα αντέχει οικονομικά θα βρει τη λύση στα ιδιωτικά θεραπευτήρια. 
Ο οικονομικά αδύναμος όμως θα αναγκαστεί να αποδεχτεί τη μοίρα του όποια και αν είναι αυτή. Και όπως σωστά λέει ο λαός «όπου φτωχός και η μοίρα του».
Δεν κακίζω το Σκυλίτσειο γι αυτά τα θλιβερά φαινόμενα.
Ένα επαρχιακό νοσοκομείο είναι που πέρα από τους ασθενής του καθημερινά πρέπει να θεραπεύει και τις παθογένειες του συστήματος. Δεν κακίζω τα δημόσια νοσοκομεία που στο πλαίσιο των οριζόντιων περικοπών, σε λίγο θα έχουν γίνει κέντρα υγείας για να χορηγούν ασπιρίνες και να βάζουν γάζες στις πληγές των ασθενών.
Κακίζω τους σοφούς μανδαρίνους του Ε.Σ.Υ. που έβαλαν τη δημόσια περίθαλψη στην κλίνη του Προκρούστη λες και η υγεία υπακούει σε λογιστικές πρακτικές.
Αυτοί οι ξεκομμένοι από την πραγματικότητα, που ποτέ δεν μπήκαν από τα χαράματα στις ουρές των ιατρείων για να πάρουν αριθμό προτεραιότητας.
Aυτoί που όταν χρειαστούν νοσοκομείο τους περιμένει η σουίτα, σήμερα προτείνουν λύσεις που στην πράξη αποδεικνύονται μπαλώματα, λύσεις που στην ουσία υποβαθμίζουν τη δημόσια περίθαλψη.
Σήμερα το μεγαλύτερο κοινωνικό αγαθό, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, το κράτος είναι υποχρεωμένο να την παρέχει απλόχερα στους πολίτες του που πληρώνουν για να υπάρχει εθνικό σύστημα υγείας.
Και αν αυτή η όχι τιμητική εικόνα για όλους μας οφείλεται σε λόγους οικονομίας, ας το καταλάβουν οι σοφοί του συστήματος ότι οικονομία δεν κάνουν με υποβάθμιση στην ποιότητα της περίθαλψης.
Οικονομία θα κάνουν αν τολμήσουν να τα βάλουν με τα πιράνχας που έλεγε ο πρώην υπουργός υγείας Αλέκος Παπαδόπουλος.
Το Ε.Σ.Υ. σήμερα χρειάζεται στελέχη ικανά και γενναία. Ικανά που θα είναι σε θέση να βάζουν το νυστέρι βαθιά στις πληγές του Ε.Σ.Υ. και γενναία που θα έχουν τα κότσια και τη γενναιότητα να συγκρούονται με τα όποια συμφέροντα δημιουργούν εμπόδια στην αποστολή τους.
Η όλη κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της υγείας έχει και την ηθική (για όσους ξέχασαν τι σημαίνει ας ανατρέξουν στο λεξικό του Μπαμπινιώτη) πλευρά της. 
Δεν μπορεί από τη μία να δίνονται κάποια δισεκατομμύρια για την υγεία του τραπεζικού συστήματος και από την άλλη να γίνονται περικοπές στα ψίχουλα που προορίζονται για την υγεία του ανθρώπου.
Τόσο πολύ πια ξέπεσε η ανθρώπινη ζωή; Τόσο φθηνή έγινε;  


Γράφει: ο Γιώργος Νύκτας


 πηγη:http://www.chiospress.gr/news/%CE%BF%CE%B9%20%CF%80%CE%BB%CE%B7%CE%B3%CE%B5%CF%83%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%B5-%CF%83-%CF%85-%20%CF%80%CE%BF%CF%85%20%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD/

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΕΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΔΙΑΣΩΣΤΩΝ ΕΚΑΒ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΟΦ.ΣΤΡΑΤΑΚΗ ΚΑΙ ΠΑ.Σ.ΑΔΠΑ.ΕΚΑΒ



 ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΟΦ.ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ
Βουλευτής Ηρακλείου – ΠΑΣΟΚ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ. Άδεια άσκησης  επαγγέλματος της ειδικότητας «Διασωστης – πλήρωμα ασθενοφόρου»
 

Στο Π.Δ. 62/22-3-2007 άρθρο 5 παράγραφος 3 προβλέπεται ότι ‘’ με απόφαση του Υπουργού υγείας

και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά καθώς και κάθε 

λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία χορήγησης της εν λόγο άδειας’’.

        Όμως, αν και έχουν  παρελθει πέντε χρόνια ακόμη δεν έχει υπογραφεί η Υπουργική απόφαση με αποτέλεσμα να καλύπτονται τα πληρώματα ασθενοφόρων με νέους προσλαμβανόμενους οι οποίοι δεν έχουν την ειδικότητα του «Διασωστης – πλήρωμα ασθενοφόρου».
        Επειδή, πέρα από την αδικία που δημιουργεί αυτή η κωλυσιεργία στους έχοντες την ειδικότητα και μπορούν να αποκτήσουν την άδεια, υπάρχει και η ανάγκη βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών που άπτονται της υγείας των μεταφερομένων και ενδεχομένως και της ίδιας της ζωής τους.


ΕΡΩΤΑΤΑΙ

Ο.Κ. Υπουργός

Αν προτίθεται να υπογράψει και ποτέ την Υπουργική απόφαση η οποία θα καθορίζει όλα τα προβλεπόμενα στο  Π/Δ 62//2007 για την έκδοση της άδειας άσκησης επαγγέλματος «Διασωστης – πλήρωμα ασθενοφόρου»



07/02/2012                                                                                                        Ο Ερωτών Βουλευτής
                                                                                                                      Μανόλης Σοφ. Στρατάκης


Μανόλης Σοφ. Στρατάκης


Πανελληνιο Σωματειο Αδιοριστων Διασωστων - Πληρωματων Ασθενοφορου ΕΚΑΒ

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑ.Σ.ΑΔΠΑ.ΕΚΑΒ
Πρόεδρος : Στρατακη Μαρια
Αντιπρόεδρος: Στάμου Βασίλειος
Γραμματέας Α : Θωμαή Κουτσαλιαρη
Γραμματέας Β : Τσιρκας Θεόδωρος
Ταμείας: :Χαιρετης Αριστείδης
Έφορος :  Μπαρζιγκας χρηστος
Σύμβουλοι: Τζανετη Νικολαος
Σύμβουλοι : Σπηλιοτοπουλος Διονυσιος
Σύμβουλοι :Χριστίνα Βουλγαριδου:
Εφορευτική επιτροπή: Εφορευτική επιτροπή :Παπαδακης Χαράλαμπος
Εφορευτική επιτροπή :Χριστοφοριδης Βασιλης

 

Ασφάλεια στις μετακινήσεις

Η Ελλάδα είναι μια χώρα, που πληρώνει πολύ ακριβό φόρο αίματος, στην άσφαλτο.



 

Ελέγχουμε συχνά την κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας , για τυχόν ζημιές, καθώς και την πίεσή τους

 

Πλένουμε και καθαρίζουμε το όχημά μας ειδικά το χειμώνα και φροντίζουμε να είναι καθαρά τα τζάμια, οι καθρέφτες και τα φώτα.


Το τρίγωνο της οδικής ασφάλειας

Τρεις είναι οι συντελεστές, που εμπλέκονται, σε ένα ατύχημα: Άνθρωπος (οδηγός, επιβάτης, πεζός). Οδικές υποδομές (δρόμοι, σήμανση). Μέσον (αυτοκίνητα, δίκυκλα). 

Άνθρωπος (οδηγός, επιβάτης, πεζός)

Ο παράγων άνθρωπος, για να ανταποκρίνεται, σωστά, στον ρόλο του, ως οδηγός, πρέπει να διαθέτει γενική παιδεία, ώστε να εκτιμά την ανθρώπινη ζωή (την δική του ή των συνανθρώπων του), να γνωρίζει τις οδηγικές δυνατότητές του και να προσαρμόζεται, στις συνθήκες του περιβάλλοντος.

Κανόνες οδήγησης στην Ελλάδα και την Ευρώπη

Κινητό τηλέφωνο: Η χρήση κινητού τηλεφώνου, κατά την οδήγηση, απαγορεύεται, ρητά ή έμμεσα, σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., καθώς έχει αποδειχθεί ότι πενταπλασιάζει τον κίνδυνο πρόκλησης θανατηφόρων ατυχημάτων.

Οικολογική οδήγηση

Το Ecodriving αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέτρα πολιτικής της Ε.Ε., για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των οδικών μεταφορών, τη μείωση εκπομπών CO2 και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Οδικές υποδομές (δρόμοι, σήμανση)

Ο δεύτερος παράγων, ο δρόμος πρέπει να έχει χαρακτηριστικά, που να επιτρέπουν την ασφαλή κίνηση και τέτοια είναι η σχεδίαση (στροφές-ορατότητα), η ποιότητα του ασφαλτοτάπητα, η σήμανση, οι διασταυρώσεις, ο φωτισμός των επικίνδυνων σημείων, ο διαχωρισμός των κατευθύνσεων τουλάχιστον στους μεγάλους οδικούς άξονες. Η υλοποίηση του σχεδιασμού αποτελεί ευθύνη της πολιτείας. 

Μέσον (αυτοκίνητα, δίκυκλα)

Ο τρίτος παράγων είναι το μέσον, αυτοκίνητο ή δίκυκλο. Ένα ζήτημα πολύ ουσιαστικό αποτελεί η εξέλιξη της τεχνολογίας.

Ζώα αναβάτες αλόγων και συνοδοί ζώων

Ζώα επιτρέπεται να οδηγούνται, μόνο από ανθρώπους, απόλυτα ικανούς, για αυτό. Δηλαδή, ανθρώπους, που είναι, σε θέση, να ελέγχουν τα ζώα, πλήρως. 

Ασφάλεια σε άλλα μέσα μεταφοράς

Η ασφάλεια των μέσω μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραίνα, πλοία, αυτοκίνητα), είναι ευθύνη της πολιτείας. Όμως, και εμείς μπορούμε να συμπεριφερθούμε, με τρόπο, που θα εγγυάται, την ασφαλή μεταφορά, τόσο τη δική μας, όσο και των συνεπιβατών μας.

Κλοπή αυτοκινήτου

Αν κάνουμε μια έρευνα ανάμεσα στους συγγενείς και στους φίλους μας, θα ανακαλύψουμε ότι ελάχιστοι είναι αυτοί, που δεν έζησαν κάποια εμπειρία είτε κλοπής, είτε διάρρηξης του αυτοκινήτου τους.

Προσπελασιμότητα: Δικαίωμα και υποχρέωση

Ένας πράσινος οδηγός σέβεται τους συνανθρώπους του.


πηγη:.http://www.dolceta.eu/greece/Mod3/-%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82,55-.html